درمان التهاب لثه با بره موم

 

برای درمان التهاب لثه با بره موم چه فکری دارید؟ در واقع بره موم به صورت همزمان هم پلاک دندان و هم التهاب لثه را از بین می برد تا خیالتان برای ابتلای مجدد به این بیماری راحت شود.


بیماری های دهان و دندان از آن دست بیماری هایی هستند که باید خیلی زود به فکر درمان آن ها افتاد. اگر روند درمان این بیماری ها به سرعت پیگیری نشود، ممکن است خیلی سخت بتوانید برخی از این مشکلات را برطرف کنید. یکی از بیماری های بسیار بد در دهان، التهاب لثه است. التهاب لثه خود می تواند عاملی برای بروز برخی مشکلات دیگر در قسمت دهان انسان باشد. به همین علت باید خیلی زود جدی گرفته شود.
یکی از روش های درمانی برای کاهش التهاب لثه، استفاده از بره موم است. بره موم می تواند بهتر از هر ماده طبیعی دیگری، روند ضد التهابی خود را برای لثه آغاز کند. در نتیجه با یک دوره مصرف منظم می توانید امیدوار باشید که التهاب ایجاد شده در لثه شما درمان شود.

در این مطلب قصد داریم با معرفی بیشتر مشکل التهاب لثه، علت های مختلف تاثیرگذاری بره موم برای کاهش التهاب لثه را بیان کنیم. این علت ها از ضدالتهاب بودن بره موم گرفته تا کاهش اضطراب و دلهره می توانند به درمان التهاب لثه شما کمک کنند. کالفی است آن را جدی بگیرید و از آن بهره مند شوید.


التهاب لثه نوعی بیماری رایج در لثه است. وقتی پلاک که نوعی باکتری چسبنده است روی دندان ها ایجاد می شود، به مروز زمان باعث ایجاد التهاب در بافت لثه خواهد شد. پلاک دندان، سمومی تولید می کند که لثه ها را تحریک می نماید. این تحریک لثه می تواند باعث التهاب لثه ها و باعث قرمز یا پف کردن آنها شود. در بسیاری از موارد نیز علت خونریزی لثه خواهد بود. این باکتری پلاک، حتی می تواند به مواردی فراتر از لثه مانند مینای دندان نیز آسیب وارد کند.
بیماری التهاب لثه تقریبا در بالای 60 درصد از آمریکایی ها در طول زندگی شان اتفاق می افتد. البته با مراقبت صحیح دندان در اوایل، به راحتی قابل کنترل است. اگر این موضوع به درستی پیگیری نشود، باعث خواهد شد که فرد خیلی زود مجبور به کشیدن دندان خود در میانسالی شود.
بره موم یک ماده موثر برای پیشگیری از بروز التهاب و یک درمانگر فوق العاده برای این مشکل است. بره موم به طور خاص بر روی علل ایجاد التهاب در لثه تاثیر می گذارد. به همین علت به سادگی می توان با بره موم تمامی التهاب های ایجاد شده را برطرف کرد. البته مداومت در مصرف نیز موضوع بسیار مهمی است که نباید فراموش شود.

کاهش التهاب
اولین خاصیت بره موم برای درمان التهاب لثه، ویژگی ضد التهابی این ماده است. حتی اگر بره موم هیچ یک از خاصیت های دیگر را نداشت، همین یک خاصیت آن می توانست باعث درمان التهاب لثه شود. بره موم به عنوان یک ماده ضد التهاب قوی توانسته بیماری های مختلف التهابی را درمان کند. تحقیقات نیز نشان می دهد که احتمالا می تواند در درمان التهاب لثه نیز موثر باشد.
چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

ماده ای آنتی باکتریال
همانطور که اشاره شد، یکی از دلایل اصلی ایجاد التهاب در لثه، وجود باکتری های مضری است که در پلاک دندان وجود دارد. بره موم توانایی از بین بردن این باکتری ها را داشته می تواند به تمیز کردن محیط دندان کمک کند. به همین علت است که از خمیردندان بره موم استفاده می شود. خواص آنتی باکتریال بره موم نیز از خواص اثبات شده این ماده است که خیال ما را برای استفاده از آن راحت تر می کند.

کاهش استرس و دلهره
استرس یکی دیگر از دلایل بروز التهاب لثه است. استرس مداوم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده و بر توانایی شما در مبارزه با عفونت از جمله بیماری لثه تأثیر منفی بگذارد. بره موم هم برای تقویت قوای ایمنی بدن و هم به عنوان یک ماده اثربخش بر روی مغز، می تواند از بروز التهاب لثه جلوگیری کرده یا به درمان آن کمک کند. مصرف بره موم هم انرژی بخش است و هم روحیه انسان را بهتر می کند. با تقویت مغز هم می توانیم به کاهش استرس و دلهره امیدوار باشیم. تمامی این موارد به صورت مستقیم بر روی التهاب لثه اثر می گذارد.

تنظیم هورمون های مختلف بدن
تغییرات هورمونی از جمله بلوغ، بارداری، یائسگی و قاعدگی ماهانه باعث افزایش حساسیت و التهاب در لثه شما می شود. در طول این تغییرات فیزیولوژیکی، باید از دندان ها و لثه های خود بیشتر مراقبت کنید تا از بیماری لثه جلوگیری شود. بره موم در کنار ژل رویال دو ماده ای هستند که می توانند به تنظیم هورمون های بدن شما کمک کنند. البته در برخی موارد مثل دوران بارداری یا شیردهی، استفاده از بره موم ممکن است با محدودیت هایی همراه باشد. با این حال زیر نظر پزشکی می توانید از بره موم برای تنظیم هورمون های بدن و درمان التهاب لثه کمک بگیرید.

کمبود مواد مغذی در بدن
یکی دیگر از دلایلی که التهاب لثه رخ می دهد، کمبود مواد مغذی در بدن فرد است. اگر با برخی کمبودها مواجه باشید، احتمال اینکه لثه شما دچار البتهاب شود، افزایش می یابد. به همین علت است که بسیاری از دندان پزشک ها برای درمان التهاب لثه، پیشنهاد می کنند مواد مغذی مصرف کنید. بره موم به صورت طبیعی می تواند بسیاری از کمبودهای بدن شما را جبران کند. در نتیجه بدون هیچ ترس و دلهره ای از این ماده استفاده نمایید.

روش استفاده از بره موم برای پیشگیری و درمان التهاب لثه
از آنجا که از بین بردن پلاک در پیشگیری از التهاب لثه بسیار مهم است، استفاده از دهانشویه و خمیردندان ضد باکتری و ضد التهاب بسیار موثر خواهد بود. بره موم نیز می تواند در هر دو این نقش ها وارد عمل شود. شما می توانید با استفاده از پودر بره موم، دهانشویه بسازید و هر روز شبیه به دهانشویه های شیمیایی مورد استفاده قرار دهید. همچنین استفاده روزانه دو مرتبه از خمیردندان بره موم نیز می تواند گزینه خوبی باشد.
اگر خمیردندان بره موم پیدا نکردید، نگران نباشید. مسواک خود را خیس کنید، درون پودر بره موم بزنید و به دندان های خود بکشید. این کار به خوبی دندان های شما را پاکیزه کرده و از هر نوع باکتری پاک می کند.

بره موم به دلایل مختلفی می تواند ماده ای موثر برای درمان التهاب لثه باشد. در واقع بره موم به صورت همزمان هم پلاک دندان و هم التهاب لثه را از بین می برد تا خیالتان برای ابتلای مجدد به این بیماری راحت شود. البته باید دقت کنید که مصرف مداوم و بلندمدت است که می تواند این اثرات را برای لثه و بیماری های دیگر دهان و دندان به همراه داشته باشد.